Saturday, January 17, 2009

green my life

assalamualaikum
hari ni aku mula membuat blog
erm....greenwhiterose....
adalah satu nama yang amat unik bagiku
kenapa ya???
first,pada 5 Januari 2009M / 8 Muharram 1430H
hari tu lecture psikologi aku buat test personaliti tentang warna
dia bagi dalam 100 soalan
ada 4 warna iaitu emas,hijau,biru dan jingga
bila aku buat test tu...aku dapat warna hijau
erm,lecture aku kata hijau tu personalitinya suka benda-benda yang berilmiah
aku memang suka bahan-bahan yang berilmiah...
lagi satu sejak akhir-akhir ni..
aku suka warna hijau dan putih
sebab....
Rasulullah saw suka warna hijau,putih dan hitam...
dulu aku suka warna merah tapi merah cepat merangsang emosi
menjadikan emosi aku tak menentu macam cepat marah..
betul...jangan pilih warna merah tapi kalau dah suka tak pelah...
"rose" pula sebab aku memang suka bunga rose
rose putih cantik sangat....
cuba anda semua perhatikan rose putih...mesti tenang jer...
hidup kita semua ni di penuhi dengan warna hijau...
itulah alam ciptaan Ilahi
hargailah ia kerana ia ciptaan yang menakjubkan..
subhanallah....
selamat membaca
salam ukhuwah dari greenwhiterose....


No comments: